^ Back to Top

Aktualności

W Międzynarodowym Dniu Języka Ojczystego
odbył się finał konkursu o tytuł „Szkolnego Mistrza Ortografii”.

Zmagania z polszczyzną odbywały się w dwóch etapach. W pierwszym, który miał miejsce w tygodniu poprzedzającym święto języka ojczystego, wzięło udział 361 uczniów z Technikum i Branżowej Szkoły I stopnia.

Do drugiego etapu przystąpiło jedenaścioro uczniów, którzy wykazali się najlepszą znajomością ortograficznych reguł i wyjątków:

Krzysztof Kołodziejczak (2Ta), Kacper Kapuścik (4Tpa), Bartosz Miżejewski (4Tpb), Norbert Matuszewski (3B), Julia Szkudlarek (4Tb), Jan Bodo (2Ta), Fabian Guzik (4Ta), Mikołaj Wieczorkiewicz (4Tpa), Marcin Woźniak (4Tpa), Dawid Romecki (1Tb), Adrian Spławski (1Tb).

Finaliści zmierzyli się z trudnościami ortograficznymi w formie testu z zakresu poprawnej polszczyzny.

 

Formuła konkursu umożliwiła wyłonienie zwycięzcy, natomiast wyrównany poziom kilku uczestników wymagał dogrywki w celu przyznania II i III miejsca.

Niekwestionowanym
„Szkolnym Mistrzem Ortografii”
(100% prawidłowych odpowiedzi)
został
Kacper Kapuścik z klasy 4Tpa

W dogrywce o II i III miejsce wzięli udział: Fabian Guzik (4Ta), Dawid Romecki (1Tb), Mikołaj Wieczorkiewicz (4Tpa) i Janek Bodo (2Ta). Tym razem zadanie konkursowe polegało na napisaniu dyktanda.

 

Wyniki dogrywki wyłoniły laureatów II i III miejsca:

II miejsce zostało przyznane Mikołajowi Wieczorkiewiczowi z klasy 4Tpa,
a miejsce III zajął Fabian Guzik z 4Ta.

Gratulujemy laureatom oraz wszystkim uczestnikom I i II etapu konkursu. Wręczenie dyplomów i nagród odbędzie się podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego.

Oprócz zmagań ortograficznych, organizatorki szkolnych obchodów święta języka ojczystego, Panie: Monika Kłaniecka, Małgorzata Franaszek i Maria Radoń-Kowalska, przeprowadziły zajęcia wzbogacone prezentacją poświęconą genezie Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego oraz historii języka polskiego.

 

Uczniowie mieli również okazję przekonać się, czy zawsze mówią logicznie i bez błędów oraz sprawdzić się w najtrudniejszych polskich łamańcach językowych.